Omhoog komen

Voor alle vragen en discussies over grondwerk en alle andere dingen die eigenlijk niet in een discipline passen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Omhoog komen

Berichtdoor papagroom » 19 feb 2012 23:43

Misschien moet je juist wat meer vragen.........en wat betreft een goede lesgever,moeten we natuurlijk welweten waar je pony bivakeert....
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor papagroom » 20 feb 2012 00:07

Brabant....niet echt in de buurt......
Maar geef m wat te doen....veelovergangen rijden....veel figuren...geef m stof tot nadenken,dan heeft ie geen tijd om te sodemieteren,maar houd m wel los,,,,probeer m van achteren te rijden,wat hier altijd goed helpt is....simpel weg veelklijne voltes etc rijden op uitsluitend been druk......suc6.......en ik weet t licht allemaalerg voor de hand en klinkt eenvoudiger dan het is....
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Inge » 22 feb 2012 07:04

waar ergens in brabant (mag ook globaal) ;;) tussen eindhoven en breda zit nog een grote afstand. Dan kunnen we wellicht even met je meedenken over een lesgever....
Inge
Technische aap!!!

Berichtdoor Kiwiko » 23 feb 2012 18:07

Misschien moet je hem gewoon een keer van huis uit een draai om zijn oren geven als hij omhoog komt............. de ponie lijkt me slim genoeg :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor meetje22 » 23 feb 2012 18:25

Mijn mening?

Stomp voor zn kop en meteen daarna aan het werk.
Steigeren is helaas vaak iets permanents zodra ze het doorhebben en ze gaan het steeds vaker gebruiken om onder het werk vandaan te komen.
Dus zodra je het idee hebt dat ie omhoog wil komen meteen een heuter verkopen en aan het werk zetten.
En dat blijf je net zo lang herhalen tot hij geen zin meer heeft om er uberhaupt aan te denken.
http://diamondhairextensions.vpweb.nl/
meetje22

Berichtdoor Esther » 23 feb 2012 18:32

Helemaal eens met de twee hierboven.

Met een kleine aanvulling. Je spreekt over 'niet interessant genoeg om door te rijden' en ik ben wel benieuwd wat je daarmee bedoelt. Doorgaans maakt het degenen die er gewoon op passen namelijk weinig uit of ze op een pony of paard klimmen...Er van uitgaande dat beiden gelijk betaald worden.
Esther

Berichtdoor Kiwiko » 23 feb 2012 18:34

Ayasha is een goede ruiter om hiervoor te benaderen :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor meetje22 » 23 feb 2012 18:46

Kiwiko schreef:Ayasha is een goede ruiter om hiervoor te benaderen :)

Hoezo? Slaat zij altijd raak en keihard? :haha: :lol: :lol:

Sorry Ayasha, het was een inkoppertje :D
meetje22

Berichtdoor Kiwiko » 23 feb 2012 18:48

hihi ze is zeker wel handig en bijkomend voordeel............. niet lang :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor meetje22 » 23 feb 2012 18:50

Esther schreef:Helemaal eens met de twee hierboven.

Met een kleine aanvulling. Je spreekt over 'niet interessant genoeg om door te rijden' en ik ben wel benieuwd wat je daarmee bedoelt. Doorgaans maakt het degenen die er gewoon op passen namelijk weinig uit of ze op een pony of paard klimmen...Er van uitgaande dat beiden gelijk betaald worden.

Nee trainers zijn niet dol op steigerpaarden.
Het brengt natuurlijk een behoorlijk risico met zich mee.
Meer als het standaard aanpakken van kleine probleempjes.
Toevallig ken ik wel een hele goede.
Hij heet Eric en zit in Hazerswoude gevestigd.
Weet alleen niet of hij inmiddels al geheel gerevalideerd is na het laatste steigerpaardje.
Die kwam er toen ook erg slecht vanaf terwijl het echt een hele goede eerlijke ruiter is die weet wat hij doet.
Hij komt wel aan huis, misschien is het wat voor je.
Moet ik zijn adresgegevens voor je opzoeken?
meetje22

Berichtdoor Ayasha » 28 feb 2012 12:12

meetje22 schreef:
Kiwiko schreef:Ayasha is een goede ruiter om hiervoor te benaderen :)

Hoezo? Slaat zij altijd raak en keihard? :haha: :lol: :lol:

Sorry Ayasha, het was een inkoppertje :D

Jep dus kijk maar uit met inkoppertjes! :lol: :lol:

Niet hals vast pakken als je hem voelt omhoog komen, been en desnoods de zweep er bij en dóór!! Weinig paarden kunnen omhoog komen als je ze vooruit rijdt. Dan ziet het er maar effd een beetje chaotisch uit. :)
No one can make you feel inferior without your consent" Eleanor Roosevelt
"Het is het leven maar." Dean Koontz.
Ayasha

Berichtdoor Dorien66 » 28 feb 2012 12:23

Geldboom schreef:Van het weekend ga ik er weer op en ga consequent door met rijden.

En? Hoe ging het?
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor s-Porter » 28 feb 2012 12:25

meetje22 schreef:
Esther schreef:Helemaal eens met de twee hierboven.

Nee trainers zijn niet dol op steigerpaarden.
Het brengt natuurlijk een behoorlijk risico met zich mee.
Meer als het standaard aanpakken van kleine probleempjes.
Toevallig ken ik wel een hele goede.
Hij heet Eric en zit in Hazerswoude gevestigd.
Weet alleen niet of hij inmiddels al geheel gerevalideerd is na het laatste steigerpaardje.
Die kwam er toen ook erg slecht vanaf terwijl het echt een hele goede eerlijke ruiter is die weet wat hij doet.
Hij komt wel aan huis, misschien is het wat voor je.
Moet ik zijn adresgegevens voor je opzoeken?

Eric van de W. ? :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor Dorien66 » 28 feb 2012 12:25

Ayasha schreef:Niet hals vast pakken als je hem voelt omhoog komen, been en desnoods de zweep er bij en dóór!! Weinig paarden kunnen omhoog komen als je ze vooruit rijdt. Dan ziet het er maar effd een beetje chaotisch uit. :)

Ja, uch... Eergisteren paardlief als een kanonskogel door de bak gejaagd. Moet er idd een beetje chaotisch uit hebben gezien :DD Mijn dametje ongeduld herinnerde zich ineens het omhoog komen als ultiem staak-middel. Nou... Ik herinnerde me dat ook :twisted:
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
Dorien66

Berichtdoor Ayasha » 28 feb 2012 12:31

Ben benieuwd of mijn madam die hobby ook terug gaat op pakken als ik haar weer op neem. :+

dorien66: Je mag niet genieten van mishandeling!! :P (gezien de halve wereld moord en brand roept als je zo eentje hardhandiger vooruit dwingt)

Geldboom, dreigt ie vnl of komt ie echt omhoog?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28 feb 2012 12:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Ayasha

Berichtdoor Dorien66 » 28 feb 2012 12:36

Het was lang geleden dat ze echt omhoog kwam. En ja, ze kan echt heel erg hard ;)
Dorien66

Berichtdoor Ayasha » 28 feb 2012 12:37

:D Wat voor paard had jij?
Sam is maar 1x echt omhoog gekomen en toen was ie sowieso al de hele tijd nogal humeurig maar bij die ene keer is het gebleven. Hji leunt wel eens stoer naar achter maar een "Sam durft!!" is voor mijn watje meestal genoeg om schijnheilig die oortjes naar voren te doen en weer vooruit te gaan :')
Mijn held op sokken.
Ayasha

Berichtdoor Untitled_dream » 28 feb 2012 13:39

Ik heb dit ook met mijn paard gehad (merrie van 1.73m), heb een nieuwe instructeur genomen en die heeft mij geleerd dat mijn paard eerst goed aan het been moet zijn. We zijn begonnen met longeren, toen mijn instructeur er een paar weken op, toen ik er op. Het belangrijkste is dat het paard reageert op je been en naar voren gaat als jij dat vraagt. Als dat voor elkaar is en het paard wilt omhoog komen, geef je hem een ontiegelijke rotschop zodat het dier geen kans krijgt om te steigeren omdat het naar voren moet / gaat. Komt een paard toch omhoog, dan geef ik met mijn vuist of mijn zweep een knal tussen de oren. Kan mij niet schelen wat mensen langs de bak er van vinden; een paard hoort gewoon niet te steigeren, punt.
Untitled_dream

Berichtdoor Breghje » 28 feb 2012 14:15

Flink naar voren stampen idd als je voelt dat ie dreigt, liefst met tegelijkertijd een knal tegen dat harses. Mijn Breghes heeft het ook gehad, die ging lekkerder in haar jurk hangen, werdt steviger in de spiertjes en wilde dat laten zien :twisted: .

Dat mag. Eerste keer had ik iets van huh? Doezenou?? Ze had namelijk altijd behoorlijk hoogtevrees, ook met bokken dus het verraste me. Tweede keer heeft ze schoenmaat 38 met stalen neus tegen heur ass gekregen, goed hard uitgehaald. Derde keer (merrie he, hardleers) stijgerde ze echt heel erg vuil en recht met de schriktraining (En Ik Ga NIET Door Die Lintjes) en was ik blij dat we niet omdonderden, maar heb ik haar daarna alsnog door die lintje gefrot met het nodige mep- en trapwerk. En sindsdien stijgert ze niet meer. :lol:
Breghje

Berichtdoor Ayasha » 28 feb 2012 19:53

Die van mij kreeg een mep tegen zijn oren zo hard als ik kon, gewoon met de hand. Vereist minder mik-werk dan er tussen en bijkomend voordeel is dat ze automatisch het hoofd opzij gooien en daardoor terug op de voorbeentjes terecht komen.
Ayasha

Berichtdoor Kiwiko » 28 feb 2012 21:06

Ik heb ook gewoon een los rechterhandje dan hoor................

gewoon met het handje een draai om de oren.......... grote voordeel is dat ze na een keer een klets gehad te hebben inderdaad naar links wegduiken naar beneden........... dus niet meer op de achterbenen gaan staan als jij al de aanstalte maakt om ze die draai om de oren te geven......

en zoals je weet, weet een paard een miliseconde eerder al wat jij gaat doen, voordat jij het verzonnen hebt :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Dorien66 » 02 maart 2012 21:32

Goed zo! Belangrijke eerste stap gezet :thmup:
Over dat bitje kan ik je niet veel zinnigs zeggen. Ik heb ook een paar jaar en een paar bitten lopen aanrommelen voor ik degene vond die Linde fijn vond. Kwestie van trial and error.
Dorien66

Berichtdoor Untitled_dream » 02 maart 2012 23:22

Goed gedaan! :DD

Wat bitten betreft; ik rijd eigenlijk alles op een enkelgebroken of dubbelgebroken trensje, altijd. Simpel, redelijk paardvriendelijk en zonder poespas. Weet niet wat voor bit je nu hebt?
Untitled_dream

Berichtdoor Dorien66 » 02 maart 2012 23:56

Te dik kan een probleem zijn. Voor Linde gold dat ook. Die loopt nu al jaren tot beider tevredenheid op een vrij dunne, ongebroken kneveltrens (uit Engeland gehaald, hier niet verkrijgbaar). Alleen mag je daar niet mee starten in de dressuur.
Dorien66

Berichtdoor Kiwiko » 21 maart 2012 18:39

Super joh!! ben heel blij voor je :)
Kiwiko
levensgenieter #1

Keer terug naar Grondwerk en overige