Zit dit tuig goed?

Voor alle vragen en discussies over mennen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Zit dit tuig goed?

Berichtdoor Daphne__ » 13 nov 2012 17:01

Hoihoi,

Ik heb nou een jaar een shetlander, waarmee ik wil gaan mennen. Als ik een sulky/menwagen heb dan meld ik me aan bij een vereniging, maar nou sleep ik een beetje de wei met haar.
Iemand die ervaring heeft met mennen heeft mijn tuig op maat gezet voor mijn pony, maar ik vraag me af of hij wel goed zit... Uberhaubt of mijn tuig weleens past.

Zou iemand even naar de foto's willen kijken en willen zeggen wat ie er van vind?

Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto vind ik het stuk bij de borst te laag zitten..

Het tuig is de kleinste maat die er is en er zijn al gaten bij in gemaakt. Een menhoofdstel heb ik niet, nouja heb ik wel, maar er bestaat geen menhoofdstel dat past bij mijn pony :P
Daphne__

Re: Zit dit tuig goed?

Berichtdoor Kiwiko » 13 nov 2012 17:04

Ik ben absoluut geen kenner :) maar volgens mij moet de broek iets lager???? Heleen kan je hier wel heel goed antwoord op geven, janouk ook zeker wel :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Heleen » 13 nov 2012 18:11

Borst hangt veel te laag
Even een zwengetje maken aan de achterkant strengen voor de band

Leidsels door lichtogen ivm meer te zegggen hebben bij omdraaien
Een schizofreen is nooit alleen
Heleen

Berichtdoor Cappie » 13 nov 2012 18:37

Eens met heleen. Een zweng kun je overigens makkelijk maken van een stevig plankje. Overigens heb ik de leidsels wel gewoon zo zitten met slepen.

Ik vind het borsttuig trouwens wel ielig ogen, gaat dat niet snijden? Heb je geen hulp verder? Want anders kun je ook je meninstructeur laten helpen met afstellen. Dat doe ik ook altijd met nieuw tuig.
Cappie

Berichtdoor Kiwiko » 13 nov 2012 18:39

Daat zou je eventueel wel een onderleggertje onder kunnen doen toch??
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Keer terug naar Mennen