Onbeleerde pony voor de slee?

Voor alle vragen en discussies over mennen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Re: Onbeleerde pony voor de slee?

Berichtdoor musketier » 21 dec 2010 08:01

Ik vind het altijd cool om te zien, maar zou het niet aandurven met zo een sleetje...die is niet gebouwd voor dat werk en de sneeuw hier in Nederland is er niet op voorbereid. Op de wei kan best een leuk stuk liggen, maar je hebt toch maar kans dat je in een gat met weinig sneeuw komt, zo een slee moet wel blijven glijden.

Mennen met een kar en wielen lijkt mij toch wel wat anders dan met een houten slee die wellicht nog eens bot is ook.

Mijn onbeleerde shetten nemen de spat als ze het nodig vinden, over de zeik gaan.
musketier

Berichtdoor Kiwiko » 21 dec 2010 08:19

Als het gewoon om een shetje ging op een stuk weiland, die als grootste taak heeft vermaak voor the kids te zijn .......... zou ik zeggen....... Bind die slee erachter en heb vooral heel, heel veel lol....:D :D

Maar als je tzt echt wat met je ponie wil doen, en deze is qua type paard al anders (lees minder robuust, emotioneel wat anders) zou ik het niet doen :)

Kijk zo een shet, die veegt toch de vloer aan met iedereen als die het zat is...... die vinden dit soort dingen grappig (over het algemeen dan he :D ) Die zijn niet onder de indruk van zo een bedenkseltje van het wezen mens......

maar bij bijvoorbeeld een draver...... zou ik het toch effe niet doen :) die tikken toch anders.....
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Stef » 21 dec 2010 15:07

viewtopic.php?f=42&t=507

ff spammen hoor ;)

Afbeelding
Stef

Berichtdoor Stef » 21 dec 2010 15:41

nee, afhankelijk van hoe lang de sneeuw blijft liggen misschien morgen ofzo ff t bos in, maar de weg is geen doen. Wegen zijn aardig schoon, maar de bermen zijn drama ;)
Stef

Berichtdoor Kiwiko » 21 dec 2010 15:44

Als ik nu een shet had gehad.......... naah echt he, dan had ik zoveel lol gehad :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Stef » 21 dec 2010 15:45

Je kan Abbey lenen?
Stef

Berichtdoor Kiwiko » 21 dec 2010 15:48

hihihi ja lachen :D :D
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor breezy302 » 21 dec 2010 19:16

Ben niet wezen sleeen vandaag hoor, ik kan wel luisteren.
breezy302

Berichtdoor Sjembekdatzeurt » 22 dec 2010 09:13

Ik niet, naar aanleiding van dit topic heb ik gisteren een slee achter mijn vos gehangen. Zitten, en daar ging hij, geen probleem! Maar dat is een tof paard. Ik zou het niet bij mijn 3-jarige doen :lol:
Sjembekdatzeurt

Berichtdoor breezy302 » 22 dec 2010 13:39

Ik heb het niet gedaan maar ik weet wel bij welk paard ik het wel of niet zou doen. Bij mijn eigen durf ik het nog steeds aan maar doe ik het niet. Bij mijn verzorgpony durf ik het helemaal niet haha
breezy302

Berichtdoor Sjembekdatzeurt » 22 dec 2010 14:45

Nou hoewel mijn 3-jarige heel braaf is, en je er alles mee kan doen. Doe ik het niet......... Ik zie mezelf al gaan zeg whoeee...
Sjembekdatzeurt

Berichtdoor jutenjuul » 22 dec 2010 18:39

Hoewel mij C'tje ook erg braaf is durf ik dat ook lang niet aan.
Ik denk ook dat je meer schade aanricht dan je lief is als het verkeerd gaat. Dat zou ik nooit zomaar even voor de lol willen proberen....
" Sterk is de hertstocht, soks giet net by dy lans dat de non fergeat har plichten en har roazekrans"
jutenjuul

Berichtdoor jutenjuul » 23 dec 2010 02:51

Zonde, zoiets had niet nodig hoeven zijn...

Trouwens zelfs mijn oudje van 22 durf ik nog niet eens voor de grap voor een slee te zetten. Weet zeker dat die aan de kletter gaat. 1 keer een pessoa achter de kont gehad nou dat was geen succes!
" Sterk is de hertstocht, soks giet net by dy lans dat de non fergeat har plichten en har roazekrans"
jutenjuul

Berichtdoor jutenjuul » 23 dec 2010 03:10

Mee eens. Je wordt snel te overmoedig van zo braverd. Tenminste dat heb ik wel.... Moet dan echt even een pas op de plaats maken anders ben ik ook bang dat ik te ver ga...
jutenjuul

Berichtdoor BubblexGum » 21 maart 2011 15:52

als ze tuig gewend is zou ik het gewoon eens proberen :DD

heb ik ook gedaan met mijn shet en die loopt nu ook voor de kar :)
BubblexGum

Vorige

Keer terug naar Mennen