Beginnen met mennen.

Voor alle vragen en discussies over mennen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Beginnen met mennen.

Berichtdoor Aaf » 03 okt 2011 06:19

Vriendlief is al jaren een keiharde werker wanneer de paardendagen Driesum/Wouterswoude er weer aankomen. Wekenlang bouwt hij avond na avond aan hindernissen en de dag zelf is hij ook van de partij.

Nou hij er vrij intensief mee bezig is geweest, en de angst voor de grote dieren (jaja, regelmatig mee naar 't paard werpt zijn vruchten af), lijkt het hem enorm gaaf om te leren mennen. Ik vind dat natuurlijk een erg goed plan en heb beloofd om een paar proeflessen (en hopelijk later meer) te regelen, zodat hij in ieder geval eens kan 'voelen' hoe het is om te mennen.

Maar goed, waar begin je? Zijn er men-maneges of gaat dit compleet anders?
Ik heb een enkele keer een paard rondgestuurd vanaf de wagen, maar daarmee is het ook gezegd, aan mij heeft hij niks.

Wie o wie kan ons helpen?
Riding: The art of keeping a horse between you and the ground. ~Author Unknown
Aaf

Re: Beginnen met mennen.

Berichtdoor Cappie » 03 okt 2011 06:40

Er zijn idd maneges waar je menles kunt krijgen. Je kunt ook de plaatselijke menverening vragen of zij iemand weten die met eigen paard les geeft. Zo ben ik iig aan een instructeur gekomen. Verder marktplaats even afkijken, daar staan ook regelmatig advertenties op voor menles.
Cappie

Berichtdoor Ingvild » 03 okt 2011 06:51

Ik heb een ongeveer 10 jaar geleden via school menles gehad in Oenkerk, dit was toen een onderdeel van het AOC. Ik weet niet of hun nog bestaan en of ze het ook particulier doen? Ik heb daar toen enkel en tweespan gereden.
Ingvild

Berichtdoor Aaf » 03 okt 2011 11:54

StippieStiploos schreef:Aan de genoemde woonplaatsen zit jij ergens in Friesland? Daar weet ik niets, sorry. Maar er zijn ook daar vast wel mensen die koetsiersbewijs lessen geven, desnoods even bij de KNHS navragen (en daarnaast losse lessen?).

Menverenigingen in de buurt bellen, vragen wat hun instructie nog meer doet, veel instructeurs geven ook wel met eigen paarden les.

Maar wel dapper, als hij bang is voor grote dieren, dat hij nu dit plan heeft opgevat, of wil hij met shetland pony's gaan mennen?

Angst voor de grote dieren meer in de zin van 'paarden zijn leuk vanaf een afstand', inmiddels vind hij het erg leuk om even bezig te zijn.

Ik kan eens rondkijken, wil het hem eerst eens een paar keer laten proberen want dan kan hij er toch even achterkomen of hij het echt leuk vind. Ben bang anders redelijk gauw aan een lessenpakket vast te zitten.

Hier in de buurt zit niet een manege waar ik menlessen zou verwachten, maar een telefoontje zal zekerheid bieden!

Bedankt!
Aaf

Berichtdoor Aaf » 03 okt 2011 13:46

sita schreef:In de Mennomaneezje kan hij menles nemen. Lokatie u wel bekend ;)
Eigen aanspanning is niet strikt noodzakelijk.

Dat is wel een goeie inderdaad! Hoor ook altijd wel positieve verhalen over deze manege.
Zal woensdag even bellen om te vragen van hoe en wat, is voor ons ook mooi dichtbij!
Aaf

Berichtdoor Aaf » 03 okt 2011 13:59

sita schreef:Ik heb nog wel een ander alternatief voor je, deze:

http://www.heechsan.nl/
Ook lekker in de buurt en ik denk dat dit ook lang niet gek is. Hoor er positieve berichten over.

Heb de mennomaneezje gemaild, las wel positieve dingen op hun website. Menlessen zijn in groepen, heb gevraagd in hoeverre er wat geregeld kan worden want vriendlief moet eerst zelf de basisbeginselen maar even leren voordat hij 'in het diepe' wordt gegooid.

Zal even op je site neuzen!
Aaf

Berichtdoor Aaf » 03 okt 2011 14:04

Vind Heechsân nog leuker overkomen eigenlijk. :D
Denk dat dat zeker wel wat voor hem is.
Aaf

Keer terug naar Mennen