Schrikkerige pony voor de wagen, 2 span?

Voor alle vragen en discussies over mennen

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Schrikkerige pony voor de wagen, 2 span?

Berichtdoor Cappie » 13 feb 2011 11:10

Mijn beide shets kennen ondertussen de basis van het mennen in het enkelspan. De komende maanden wil ik dit graag gaan uitwerken (met les). Het probleem met een van de 2 is dat hij buiten vrij onzeker is. Met wandelen is het geen probleem, hij hangt dan erg aan mij. Met de lange lijnen naar buiten wordt het al wat moeilijker. Maar voor de wagen is het niet zo'n succes, hij schrikt zelfs van zijn eigen schaduw. Dit is erg vervelend, want op straat kom je nogal wat tegen natuurlijk. In de wei rijden is ook nog niet echt je van het omdat hij dat nog vrij zwaar vindt. Nu wil ik in de toekomst graag 2 span gaan rijden. Mijn andere shet kijkt namelijk nergens van op of om en Hans is erg rustig als Grietje erbij is. Maar hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Met twee-span heb ik zelf nog geen ervaring, dus ik doe dit uiteraard niet alleen.
Cappie

Re: Schrikkerige pony voor de wagen, 2 span?

Berichtdoor Lekkerlatenwaaien » 13 feb 2011 16:55

Lijkt me een super 2 span.

Wij maken alle paarden in het 2span tuig en verkeersmak, altijd een braverd aan de linkerkant en de groene aan de rechterkant, als de groene minder schrikkerig wordt en wat meer ervaren dan een keer omwisselen, het is zoals alles met de paarden als je er maar de tijd voor neemt, rustig aan dan breekt het lijntje niet.
Lekkerlatenwaaien

Keer terug naar Mennen