Oefeningen om afstanden te rijden

voor al je vragen en discussies die spring gericht zijn

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Oefeningen om afstanden te rijden

Berichtdoor Urielle » 26 dec 2015 06:32

Ik zoek oefeningen om mijn afstanden beter te kunnen gaan controleren en zelf meer oog te krijgen voor de sprong.

Wat ik momenteel doe is twee grondbalken op 18 meter en die afwisselend op 5 of op 6 te rijden (van nature neemt hij ze op 5,5 namelijk) of twee kleine sprongen op de grote volte.

Meer ideeën zijn welkom.
Dev M1+10/BB; Fjoet nn; Kat veulen
Urielle

Re: Oefeningen om afstanden te rijden

Berichtdoor Kiwiko » 26 dec 2015 09:54

oeh dat is een lastige...... Wat ik vroeger wel eens deed was passen tellen op de lange zijde.

Zeg dat dit standaard 7 passen was, dan probeerde ik er 8 van te maken of 6 van te maken van letter tot letter. Of bedoel je dat niet?
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Urielle » 26 dec 2015 13:14

Ja, dat soort dingen. Werken met afstanden en merkpunten.

Zo heeft mijn instructeur een keer een gebroken lijn gezet, vier galopsprongen uit de hoek-sprong-twee naar voren-wending-twee galopsprongen en dan een dubbel op een galopsprong.
Superfijne oefening alleen moet ik ook nog goed leren bouwen en afstappen hahaha.

Maar ik zoek dat soort trucjes. Want ik had dus echt veel dat ik reed op vier en dat het dan viereneenbeetje was :dontknow
Paardje is zo mogelijk nog groener dan ik dus die regelt het nog niet altijd. :DD
Urielle

Berichtdoor Kiwiko » 26 dec 2015 20:19

kan je dat dan niet ook doen met pionnen ofzo :) of gewoon balken op de grond, dan hoef je er niet steeds vanaf maar kan je toch met de afstanden/passen spelen :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Jet » 26 dec 2015 23:32

Urielle, misschien kan je hier wel informatie uit halen: http://www.horsephysio.ch/ . Er zitten vast leuke oefeningen tussen om met een jong paard te oefenen.
Jet

Berichtdoor Urielle » 27 dec 2015 08:53

Ik ga de link eens bekijken, bedankt alvast!
Urielle

Berichtdoor Marreke » 28 dec 2015 17:58

En wat als je 4 of 6 balken op een grote volte leg? Hoe kleiner je de volte maakt, hoe minder passen. Eventueel pionnen zetten om "lijnen op de cirkel" aan te geven. Lastig uit te leggen...
Misschien wat grafischer. Maak pizzapunten op je volte, en kies een lijn om die pizzapunten door te snijden. Als je alleen de buitenste korst er af snijdt heb je de meeste passen nodig. Als je alleen het hart van de pizza wilt hebben heb je veel minder passen per pizzapunt nodig. Tja, uitleggen zonder tekeningetje is lastig.
Marreke

Berichtdoor Urielle » 29 dec 2015 14:19

Ik snap het idee, bedankt!

Helaas vandaag de staander gekust en er daarna gelijk bij gaan liggen dus even rustig aan met mijn rug nu.
Het gaat even in de ijskast tot ik weer soepel ben. :DD
Urielle

Berichtdoor Kiwiko » 29 dec 2015 19:46

oje sterkte meis.!! even rustig aan doen :) beterschap
Kiwiko
levensgenieter #1

Keer terug naar Springen