stelling#119:Minimale eisen pensionstalling.

Discussier mee in onze wekelijkse stellingen.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Forumregels
Wil je een stelling insturen dat kan naar: STELLING@LIVE.NL
De enigste voorwaarde is dat de stelling iets te maken heeft met paarden.

Stelling van de nieuwe week al geopend, de discussie van voorgaande weken kan gewoon doorgezet worden in het daarvoor geopende topic.

stelling#119:Minimale eisen pensionstalling.

Berichtdoor papagroom » 05 apr 2014 21:47

Er vliegen jaarlijks enkele stallen in de brand,zonder dat er een brandsignalering,en sprinkler aanwezig is,er gebeuren ongelukken,terwijl de verbandtrommel ,als hij al aanwezig is ,achter slot en grendel staat.
Pensions waar niemand een EHBO diploma heeft.
Pensions waar geen telefoon op stal is,en die zo landelijk gelegen zijn dat er geen fatsoenlijke mobiele dekking is.
Zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken die eigenlijk standaard aanwezig zouden moeten zijn op een duur betaalde stal.
de stelling is :Elke bedrijfsmatig gehouden, stal zou vanaf een bepaalde grote,aan minimale eisen moeten voldoen.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Re: stelling#119:Minimale eisen pensionstalling.

Berichtdoor papagroom » 05 apr 2014 22:35

Is geen verplichting goblin....er is vrijwel niets geregeld op dit vlak.
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Kiwiko » 06 apr 2014 05:45

Helemaal eens!

Als je iets begint dan doe je dat goed of niet. En onder goed versta ik ook de veiligheidseisen :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Lyonesse » 06 apr 2014 07:42

Tja, moet je het verplicht stellen, ik weet het niet.
Want over wat voor stal hebben we het dan? Alleen vanaf een minimum aantal paarden? En wat is een duur betaalde stal?

In principe ben ik tevreden met een stal waar ik een buitenbak heb (Hoeft nog niet eens perse 20 x 40 te zijn), plek voor opslag van voer en een zadelkast, stromend water en elektriciteit, een stal (of mogelijkheid die zelf neer te zetten) en een stuk land. En er moet uitzicht op zijn vanaf tenminste 1 woonhuis in de buurt. Ik zou zelf wel zorgen voor een telefoon, brandblusser en EHBO spul (Dat laatste heb ik sowieso standaard)

Moet je nagaan dat ik het in het begin deed met alleen een koeienstal voor nood en een weiland in niet al te beste staat, zonder water en elektriciteit, waar zelfs nog prikkeldraad omheen zat. (Wat ik snel heb vervangen door lint) :DD

Maar echt qua wettelijke eisen, waar kom je dan op? Brand- en persoonlijke veiligheidseisen neem ik aan? Want milieuwetten enzo zijn al wel degelijk van toepassing op grotere pensionsstallen. Een verplichte BHVer of iemand met EHBO, is fijn, maar vind ik niet perse nodig.
Brandblusser en EHBOdoos wel, maar daar kun je zelf je verantwoordelijkheid mee nemen; aanschaffen die hap! Sprinklers, nee, die hoeven van mij niet verplicht te zijn, maar dan wel de mogelijkheid om middels een andere manier van brandbestrijding alle delen van het terrein makkelijk en snel te kunnen bereiken. Telefoon idem, daar kun je zelf voor zorgen. Is er geen dekking, dan moet je misschien je keuze nog eens gaan overdenken, of zorgen dat je nooit alleen bent, dat kan ook, maar wat wil je eraan verplichten? Dat er verplicht een werkende vaste telefoon is? Wanneer het gaat om slechts een inloopstal (zoals opfok in de kwelders!) en een stuk land, kun je de eigenaar imo niet verplichten om er een gebouwtje (je zet een vastet telefoon niet buiten) te zetten en er een telefoonlijn te laten leggen. :+ Wat dan? Providers dwingen om elk stukje land in NL te dekken? Dat zouden we allemaal sowieso wel willen! :DD

Anders is het wanneer een stal zo groot is, dat er personeel rond loopt. Maar dan zijn er wel al wetten voor ivm de ARBO, CAO etc.
Je gebruikt wel 11 spieren om je wenkbrauwen te fronsen, maar slechts 4 om je middelvinger op te steken... :DD
Lyonesse

Berichtdoor roossjeee » 01 jun 2015 16:51

ik vind dat jein ieder gevaal brandinstalatiies moet hebben
roossjeee

Keer terug naar Poetsplaats stelling van de week