Stelling#102:Krukje

Discussier mee in onze wekelijkse stellingen.

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Forumregels
Wil je een stelling insturen dat kan naar: STELLING@LIVE.NL
De enigste voorwaarde is dat de stelling iets te maken heeft met paarden.

Stelling van de nieuwe week al geopend, de discussie van voorgaande weken kan gewoon doorgezet worden in het daarvoor geopende topic.

Re: Stelling#102:Krukje

Berichtdoor s-Porter » 28 jan 2013 12:05

Ik stap nooit op met een krukje...

Over het in de weg staan... Moet zeggen dat als mensen hun krukje in de bak laten staan na het opstappen ik toch wel lichtelijk ruzie zou gaan maken :DD
Gebrek aan smaak valt niemand te verwijten :DD
s-Porter

Berichtdoor janouk » 28 jan 2013 12:10

Grappig,
ik lach mijn man altijd uit als hij het krukje weg haalt uit de bak, nadat ik ben opgestegen.
Ik roep dan: er zit een stuur op mijn paard hoor, ik kan heb nog 800m2 vrije ruimte. Maar het irriteert hem, dus moet het weg. En met mennen heeft hij geen krukje nodig; zit een verlaagde opstap op de koets :ssst

Maar als ik jullie reacties nu lees, is mijn man zo gek nog niet :crazy: Jullie hebben ook last van het krukje. :haha: :haha:
Je bent altijd gek, voordat je een genie bent. Johan Cruyf.
http://www.chaletparketsport.nl website van onze paarden
janouk

Berichtdoor s-Porter » 28 jan 2013 12:14

janouk schreef:Grappig,
ik lach mijn man altijd uit als hij het krukje weg haalt uit de bak, nadat ik ben opgestegen.
Ik roep dan: er zit een stuur op mijn paard hoor, ik kan heb nog 800m2 vrije ruimte. Maar het irriteert hem, dus moet het weg. En met mennen heeft hij geen krukje nodig; zit een verlaagde opstap op de koets :ssst

Maar als ik jullie reacties nu lees, is mijn man zo gek nog niet :crazy: Jullie hebben ook last van het krukje. :haha: :haha:

Niet echt last... Maar zou me er wel aan storen... Bovendien als ik met jong spul bezig ben vind ik het ook nog gevaarlijk... Hele klein kans maar het is er wel 1... Bovendien kun je bij ons gewoon overdekt buiten de bak opstappen dus dan moeten ze daar het krukje maar laten staan :DD
s-Porter

Berichtdoor valaise » 28 jan 2013 12:19

Ik zie het voor me S-Porter : krukje pakken ... opstappen ... oeps, krukje staat er nog ... terug afstappen ... krukje aan de kant ... oh nou, euh, weer opstappen dan maar ... :crazy:

Alle gekheid op een stokje; mijn instructrice zet het krukje aan de kant voor me.
Hochmut reitet zu Pferde aus und kehrt zu Fuß heim. (Ulrich von Hutten)
valaise

Berichtdoor Dorien66 » 28 jan 2013 12:44

Hmmmm.... Volgens mij ging de stelling niet om de ergernis die een krukje kennelijk kan oproepen :D
Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort.
- Primo Levi, Is dit een mens -
Dorien66

Berichtdoor papagroom » 28 jan 2013 13:09

Koordje a[u][[quote][/quote]/u]an het krukje...dan kun je he[*]t,als je zit,netjes weg zetten...
Oh zo blij met de kracht van de zee!!!
Zie http://www.equiprotecta.nl
https://www.facebook.com/AquaProtecta
papagroom

Berichtdoor Zoo_ist » 28 jan 2013 13:15

papagroom schreef:Koordje a[u][
/u]an het krukje...dan kun je he[*]t,als je zit,netjes weg zetten...

Dat lijkt me leuk. Ik kan dan beter het touwtje vast blijven houden want dat krukje heb ik dan ongetwijfeld 30 keer nodig om weer opnieuw op te stappen! :crazy:
Zoo_ist

Berichtdoor valaise » 28 jan 2013 13:18

In jouw geval zou ik mijn paard dan leren knielen, Zoo_ist, lekker makkelijk toch als je zo vaak af en op moet ?! :D
valaise

Berichtdoor Zoo_ist » 28 jan 2013 13:31

Ikhou het wel op gewoon vanaf de grond opstappen! :haha:
Zoo_ist

Berichtdoor The_Stig » 28 jan 2013 15:58

s-Porter schreef:

Niet echt last... Maar zou me er wel aan storen... Bovendien als ik met jong spul bezig ben vind ik het ook nog gevaarlijk... Hele klein kans maar het is er wel 1... Bovendien kun je bij ons gewoon overdekt buiten de bak opstappen dus dan moeten ze daar het krukje maar laten staan :DD

Ik vind opstap krukjes ook levensgevaarlijk in de bak. Stap zonder krukje op, maar dat gaat vrij gemakkelijk als je 1.91m lang bent :DD
The_Stig

Berichtdoor s-Porter » 28 jan 2013 17:11

The_Stig schreef:
s-Porter schreef:

Ik vind opstap krukjes ook levensgevaarlijk in de bak. Stap zonder krukje op, maar dat gaat vrij gemakkelijk als je 1.91m lang bent :DD

Ik ken het! :DD
s-Porter

Berichtdoor pzn » 28 jan 2013 17:14

Het krukje staat altijd gewoon in de hoek van de bak en daar stijg ik ook op. Dus dan heb je er geen last van.
pzn

Berichtdoor Rajo » 28 jan 2013 17:34

ik heb maar een kleine bak, dus krukje staat snel in de weg. Daarmee dat ik hem in een hoekje placeer, maar dan nog :DD Paard weet overigens waar ik afstap en waar ik opstap, handig wel.
Ik geraak erop zonder kruk ook, is wel handig op buitenrit omdat mijne niet zomaar zijdelings langs een onbekend object wil staan. Om te veel gedoe te vermijden is en tijd te verliezen stap ik dan gewoon zo op. Paard is 1.72 (vermoedelijk, hem meten is ook niet zo simpel :crazy: ), ik 1.64 denk ik :DD
Rajo

Berichtdoor Snotverdorie » 28 jan 2013 18:20

Dorien66 schreef:Hmmmm.... Volgens mij ging de stelling niet om de ergernis die een krukje kennelijk kan oproepen :D

Natuurlijk wel. Het is voor mij de reden het niet te gebruiken.
Snotverdorie

Berichtdoor papagroom » 30 jan 2013 22:36

Een nieuwe stelling is welkom op stelling@live.nl
papagroom

Berichtdoor Anne_GTI » 30 jan 2013 23:21

:haha: 30 jaar geleden sprong ik er ook zo op.... :crazy: Naja, niet zo mooi als deze mensjes hoor. Had nog weleens kromme pootjes, tenen niet naar beneden of de vingers niet mooi genoeg bij elkaar. Maar ik kon wel gewoon netjes erop of zelfs erover springen zonder het paard te raken.
En scharen vond ik lastig. Toen lachte ik je vierkant uit als je een krukje pakte. Tegenwoordig als ik met schaatsen goed onderuit geklapt ben pak ik er ook weleens een krukje bij.
Maar zonder kan ik er prima op komen, ook met beugels op springmaat.
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor papagroom » 30 jan 2013 23:30

Ik beklim paarden in sinterklaastijd,als zwarte piet,met ladders trappen en wat al niet meer zij,om dan vervolgens achterstevoren terecht te komen,en dan luidkeels te verkondigen dat het stuur aan de verkeerde kant zit........
papagroom

Berichtdoor Anne_GTI » 30 jan 2013 23:37

papagroom schreef:Ik beklim paarden in sinterklaastijd,als zwarte piet,met ladders trappen en wat al niet meer zij,om dan vervolgens achterstevoren terecht te komen,en dan luidkeels te verkondigen dat het stuur aan de verkeerde kant zit........

Daar is vast wel beeldmateriaal van! :DD
Gaat een ruiter naar de kapper. Komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....
Anne_GTI

Berichtdoor papagroom » 30 jan 2013 23:47

ik zal van de week wel voor je zoeken,als het goed is staat er zelfs wel ergens wat op pp....
papagroom

Berichtdoor Untitled_dream » 31 jan 2013 12:38

Persoonlijk vind ik dat je gewoon op een normale manier op je paard moet kunnen stappen. Zonder krukje dus. Het is een ander verhaal als je bijv. een blessure hebt gehad en je knie / rug / voet zo min mogelijk wilt belasten. Vroeger irriteerde ik mij mateloos aan de dikke paardrijdames op stal die met veel moeite op een stoel klommen en vervolgens met nog meer moeite op het paard gehesen werden en met een dikke klap hun achterwerk in het zadel lieten ploffen.

Ik ben zelf 1.82m, weeg 68 kilo en kom probleemloos op ieder paard :)
Untitled_dream

Berichtdoor Snotverdorie » 01 feb 2013 00:20

Die lengte is natuurlijk wel een voordeel, afstand voet - beugel is een stuk korter natuurlijk. Ben ook van die lengte (wel wat zwaarder :DD ) en klim ook moeiteloos op mijn +1.75
Mijn instructrice is een kop kleiner en een lichtgewicht, die zet mijn paard in de hoefslag voor een paar extra cm.
Snotverdorie

Berichtdoor papagroom » 01 feb 2013 10:33

Hi hi....ik stap op mn kont af....met de rug naar het paard toe dus.....roetsj....
papagroom

Berichtdoor valaise » 01 feb 2013 10:58

Mag dat als nieuwe stelling : afstijgen met beide voeten uit de beugels of nèt niet ?
(er zijn zoveel voor en tegens waarom je het ene dan wel het andere zou doen)
valaise

Berichtdoor papagroom » 01 feb 2013 11:15

ryan schreef:haha, ja dat is ook nog een optie :D
Of je been over de nek zwaaien en je zo naar benden laten glijden :)

Dat bedoel ik dus.....,en ik heb het idee dat je het paard dan nog het minst belast ook.
papagroom

Berichtdoor MyWishMax » 01 feb 2013 11:18

Ik doe ook beide voeten uit de beugels en dan met een zwaai eraf.
Have the courage to fail big and stick around. Make them wonder why you're still smiling...
MyWishMax

VorigeVolgende

Keer terug naar Poetsplaats stelling van de week