Welke stal kiezen?

Voor alle discussies en vragen over voeding, stalling en weidegang

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

Welke stal kiezen?

Berichtdoor ElineS » 03 sep 2014 09:04

Hij staat ook al op bokt, maar misschien zijn hier nog wat bokkers die advies hebben :D. Beide hebben hun voordelen en nadelen en ik kom er niet zo goed uit welk voordeel zwaarder weegt tegen welk nadeel... Oftewel, ik heb een dilemma :P.

Mijn paard gaat verhuizen van Assen naar Groningen vanaf 1 oktober. Ik studeer nu namelijk in Groningen, nu voor een jaar en ik woon hier ook al anderhalfjaar. Mijn paard heb ik toen in Assen gelaten. Mijn vader verzorgd haar en ik had voor doordeweeks een bijrijder om haar in conditie te houden. Ik reed zelf in het weekend, vakanties of als ik doordeweeks een dag vrij was... Maar ik heb het nu zo druk in Groningen dat ik ook weleens een weekend oversla.. En doordeweeks op een vrije dag ook eigenlijk geen tijd heb om naar Assen te reizen.. Dus hoewel ze daar de ideale stalling heeft, ik heb niet veel aan mijn paard en dat vind ik niet zo leuk meer.

De laatste twee week ben ik heel Groningen op mijn fiets door gereisd op zoek naar de perfecte stalling. Ik kwam in wijken, allerlei dorpjes en fietste routes die ik normaal nooit zou fietsen. Ik kwam erachter dat Groningen en omgeving best mooi is... Maar dat alles ook best ver is op de fiets :p

Maar goed... Ik heb na zo'n 10 stallen te hebben bezocht, een selectie van twee waartussen ik twijfel... Ik zal alle voor en nadelen eens op een rij zetten.

Stal 1
*Vervoer
- 30 min fietsen
- Of 2 minuten fietsen naar station (woon er dichtbij) 3 minuten trein en bij aankomst, 5 min fietsen. Dus nog niet eens een kwartier reizen met de trein. Ook ideaal met slecht weer. Fiets op het station plaatsen daar en klaar.
*Stalling