wat voor materiaal voor tussenwand stal en betimmering?

Voor alle discussies en vragen over voeding, stalling en weidegang

Moderators: Rider, Kiwiko, Inge, Shetan, Helpdeskundige

wat voor materiaal voor tussenwand stal en betimmering?

Berichtdoor Shanice » 19 apr 2013 20:36

We zijn nu de stal aan het timmeren bij ons huis. Het grootste deel van de buitenkant staat er al (geraamte en betimmering buitenom met schaaldelen). Het dak (lessenaarsdak) moet er nog op en dan is de binnenkant aan de beurt. Nu zit ik een beetje in twijfel wat ik het beste voor materiaal kan gaan gebruiken voor de tussenwanden en voor de betimmering rondom (want die schaaldelen zullen ze wel heel lekker gaan vinden anders haha).

Wat is trapvast en dus stevig genoeg om tussenwanden van op te trekken? Ik wil er graag tralies boven vanaf 1.40-1.50 hoog. Een standaard-boxwand gaat niet passen (en is ook erg prijzig), want de lengte is 3.90 cm, niet echt een standaard maat dus.

Iemand raad?
Zonder dieren zou mijn huis schoon zijn en mijn portemonee gevuld zijn, maar mijn HART.....zou leeg zijn
Shanice

Re: wat voor materiaal voor tussenwand stal en betimmering?

Berichtdoor Kinke » 19 apr 2013 20:49

ik heb betonplex platen als betimmering. Oersterk en makkelijk schoon te maken.
Somewhere there is a thin woman inside of me screaming to get out. I usually shut her up with chocolate :)
Kinke

Berichtdoor Kiwiko » 19 apr 2013 20:49

daar heb ik geen verstand van :) :) maar ik denk dat keraliet het beste in de buurt komt.
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Berichtdoor Shanice » 19 apr 2013 20:55

Ja voor de betimmering dacht ik ook aan betonplex of dikke multiplex platen. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom ( ik ga even googelen wat keraliet is, daar heb ik nog nooit van gehoord :ssst )
Zonder dieren zou mijn huis schoon zijn en mijn portemonee gevuld zijn, maar mijn HART.....zou leeg zijn
Shanice

Berichtdoor Kiwiko » 19 apr 2013 20:57

dat is een hele harde kunststof :)
When a woman says "WHAT?" it is not because she did not hear you. She is giving you a chance to change what you said.
Kiwiko
levensgenieter #1

Keer terug naar Voeding, stalling en weidegang